piątek, 7 listopada 2014

Placki ziemniaczane- proste, pyszne i.. całkowicie beztłuszczowe!!

Placki ziemniaczane to najtańszy i chyba najprostszy obiad jaki można sobie wymarzyć. Kiedyś takie placki jadłam z kwaśną śmietaną, posypane startym żółtym serem i czosnkiem granulowanym. Dziś powtórzyłam ten zabieg ale śmietana była sojowe a ser Vio Life ;) A zabierałam się do tych placków jak pies do jeża bo dotychczas robiłam je tylko dwa razy w życiu (z czego raz z jajkami) i za każdym razem cały dom śmierdział olejem a placki się rozwalały. Ale nie tym razem!! Przekopałam się przez dziesiątki przepisów i postanowiłam w końcu zrobić po swojemu na zasadzie "co ma być to będzie". I wyszło super!!

Składniki:

  • ziemniaki- ile chcecie ;)
  • cebula
  • sól
  • pieprz
  • czosnek granulowany

My ziemniaków wzięliśmy chyba z 1,5 kilo. Około 8- 10 dużych ziemniaków starliśmy na grubych oczkach. Do tego dodaliśmy 4 ziemniaki starte na najmniejszych oczkach. Masę solimy, doprawiamy pieprzem i dodajemy co nam do głowy przyjdzie- pokrojoną cebulę, parówki sojowe, pokrojone tofu, cokolwiek co zechcecie. W rękach z masy ziemniaczanej lepimy zwarte kotlety i pieczemy je w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni, odwracając na drugą stronę gdy góra się zrumieni ładnie. KONIECZNIE użyjcie papieru do pieczenia wysmarowanego olejem. Inaczej placki przykleją się i nie uda się Wam ich odwrócić. 
Placki wyszły pyszne, chrupiące i dom nie śmierdział olejem. Nie było też starty garów do zmywania :)


9 komentarzy:

  1. No to jednak niezupełnie bez tłuszczu, ale na pewno lepiej tak niż na patelni, gdzie tego oleju leje się na litry :) Osobiście nie przepadam za plackami ziemniaczanymi, właśnie przez to smażenie... Może takie byłyby lepsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oleju na całą blachę dałam może z 5 kropli i dokładnie rozsmarowałam pędzelkiem silikonowym :) Więc faktycznie- nie są zupełnie beztłuszczowe ale te 5 kropli oleju to mniej niż dzienna dopuszczalna ilość :) Spróbuj- może te Ci zasmakują :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Alutka na diecie? Nieee, oby nie. A placków spróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pytanie trochę takie z innej beczki, ale jest jakaś szansa albo plany na blog Veganicious w wersji Vlog? Z chęcia bym obejrzała takie filmiki i vegańskim jedzeniu itp, albo recenzji vegańskich kosmetyków itp. Z góry dzięki za odp.
    Fanka Bloga Veganicious

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O rany naprawdę? Ja się nienawidzę nagrywać. Hmmm, musiałabym nagrać coś, zobaczyć jak wyjdzie, wrzucić to i zobaczyć jaki byłby odzew :) Ale dzięki za pomysł! Jest fajny :) Pozdrawiam Cię gorąco!

      Usuń
  4. kocham placki ziemniaczane absolutnie, ale właśnie problemem było to, że smażone na małej ilości oleju robią się ciapowate, żeby były chrupkie muszą w nim pływać.. na szczęście pieczone też dają radę! raz już je robiłam, dzięki za przypomnienie! Żeby tylko nie trzeba było tych ziemniorów trzeć.. ;)
    a, i kwestia jajka też jest ciekawa. Jak robiłam te właśnie pieczone, na obiad dla mnie i chłopa, to on spytał: ale bez jajka sobie robisz? do moich daj jajko. Powiedziałam, że oczywiście. I zrobiłam bez jajka. Zjadł ze smakiem ;) przy takiej ilości skrobi to jajo jest potrzebne jak rybie rower! Ale przyzwyczajenia i mity robią swoje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie dokładnie to samo- placki pijące tłuszcz i cały dom brzydko pachniał. A takie placki to super rozwiązanie :) Z "oszukiwaniem" męża niezła historyjka ;) Ja pewnie też bym tak zrobiła :P

      Usuń
  5. Serdecznie zapraszam Twój blog do nawiązania współpracy z Mikserem Kulinarnym:
    http://zmiksowani.pl

    Nie wiem czy wiesz, ale Mikser Kulinarny jest serwisem zrzeszającym polskie blogi kulinarne. Obecnie posiada ponad 4 000 blogów w bazie, z których pobrał już ponad 600 000 przepisów kulinarnych. Nasz serwis jest jednym z najpopularniejszych serwisów kulinarnych w Polsce. Dzięki nam, fani kuchni utworzyli już ponad 25 000 wirtualnych książek kulinarnych, w których zapisali ponad 400 000 przepisów do wypróbowania na później! Twoje przepisy też mogą się w nich znaleźć :)

    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń