poniedziałek, 1 listopada 2010

Akcja "Weganizm- spróbujesz?" i pyszna zupa.

Witam.
Mój oraz kilka innych blogów uczestniczą w akcji organizowanej przez Stowarzyszenie Empatia "Weganizm- spróbujesz?" Calem aukcji jest przybliżenie innym ideii weganizmu i zachęcenie do spróbowania diety wegańskiej. Jestem bardzo szczęśliwa, że mój blog został wybrany do akcji :) Tak wygląda baner akcji (możecie go zobaczyć również z prawej strony w linkach- po kliknięciu w baner zostaniecie przeniesieni na stronę Empatii):

Zachęcam wszystkich do zgłaszania swoich blogów do akcji oraz do spróbowania wegańskiego jedzenia o ile nie mieliście z nim jeszcze styczności :)
A ja dziś szybciutko (bo już jutro do powrót do pracy i muszę się przygotować) prezentuję przepis na pyszną zupę grzybową. Wczoraj na rynku kupiłam 2 plastikowe koszyczki kurek. Po godzinnym płukaniu ich z piasku z chirurgiczną wręcz precyzją postanowiłam zrobić z nich zupę. Oto przepis na nią:

2 litry bulionu warzywnego
200- 250 gramów kurek (lub innych grzybów)
tyle ziemniaków ile uważacie za stosowne (mozna również zrobić zupę z makaronem)
2 korzenie pietruszki
kilka marchewek
1 duża cebula
2 łyzki mleczka kokosowego by zabielić zupę (według uznania ja uwielbiam zabielane zupy)
sól
pieprz

Z podanych warzyw i przypraw gotujemy bulion warzywny (można też zrobić bulion z kostki i dodać warzywa). Do bulionu dodajemy grzyby i gotujemy do miękkości (uwaga, żeby nie rozgotować warzyw). Zupę zabielamy mlekiem koko o ile uważacie, że to konieczne. Oddzielnie gotujemy ziemniaki i dodajemy je do zupy. Doprawiamy do smaku i wcinamy :) Zupka wygląda tak:




Życzę wszystkim smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz